mercoledì

Intervista del mercoledì-Wednesday intewiev-Cute Baby Toys

This week interview whit Valentina Fedele and her beautiful natural organic toys!
From Tuscany, Italy.



Tell us a bit about yourself and your shop.
My name is Valentina. I am 30 years old and I'm from Tuscany. 

I love my land, because it still preserves intact corners of wilderness, as I like. 

I live in Grosseto, a city near the sea, the expression of the most elegant and impetuous nature. I love walks on the beach, especially in winter, stopping to admire the foaming waves, perhaps in the company of my dog. And there I get the best ideas! I love this contact with nature and try to use to transmit materials that respect.
 I always had "burning hands" and imagination in constant evolution. I love expressing my creativity, see the material that is transformed and takes the form of my idea.




Why did you choose Etsy to sell your items?
I love Etsy!!! It's a drug for me!! I love handmade items, Etsian people and teams! I love being surrounded by people with my same passion for handmade .. Etsy is a community where the passion of people around the world rolled into one site .. It 'a wonderful thing!




What are your favorite materials/techniques and why?
I only use natural materials that respect nature and are environmentally friendly and biodegradable, such as cotton, linen, felt. I also love to use materials which are of life and of well-being, such as organic spelt husks and cherry pits. I'm trying to accomplish with natural materials and, where it's possible, organic. For the packaging I try to always use recycled materials.I think that nature must be respected and protected, especially in a world like ours, now based on consumerism and throwaway.


Tell us briefly the stages of processing of your products.
Normally I take some days to try to materialize the various ideas running through my head. When the idea finally becomes real.. I begin .. and create, create, create, unable to stop more.. And in that moment there was nothing and no one around me .. just me, my ideas, and materials that come to life.



Do you think people should buy handmade? Why?
Handmade means fun, creative, imperfect and created with love. There’s beauty in the imperfections. Handmade items have a soul, and you can feel it.


Where do you see yourself 5 years from now?

I don't really knowI am a person that is constantly changing, evolvinggrowingthirsty to learn and create newthings .. 



_________________________________________________________

ITA

Raccontaci qualcosa di te e del tuo negozio.

Mi chiamo Valentina. Ho 30 anni e vivo in Toscana.
Amo la mia terra, perché preserva ancora angoli di ambiente selvaggio, come piace a me. Vivo a Grosseto, vicino al mare, l'espressione più elegante ed impetuosa della Natura. Amo camminare sulla spiaggia, specialmente in inverno, fermandomi ad osservare le onde spumose, magari in compagnia del mio cane. E' li che vengono le mie idee migliori! Amo questo contatto con la Natura e cerco di usare materiali che la rispettano. Ho sempre le "mani bollenti" e l'immaginazione è in continua evoluzione!
Amo esprimere la mia immaginazione, vedere un materiale che si trasforma e che prende la forma delle mie idee!

Perché hai scelto Etsy per vendere i tuoi oggetti?

Io amo Etsy!!! E' una droga per me, amo gli oggetti fatti a mano,le persone di Esty e le squadre! Amo essere circondata da persone che hanno la mia stessa passione per l'hand made...Etsy è un posto in cui la passione di persone da tutto il mondo si mescola in un unico sito...è una cosa meravigliosa!


Quali sono i tuoi materiali/tecniche preferiti? Perché?


Uso materiali che rispettano la Natura, sono eco friendly e biodegradabili, come cotone, lino, feltro. Mi piace anche usare materiali che sono di Vita e benessere, come la pula del farro biologica e i noccioli di ciliegia. Sto provando a completare con materiali naturali e ,se possibile, biologici. Credo che la Natura debba essere preservata e rispettata specialmente in un mondo come il nostro, basato sul consumismo e l'usa e getta.


Raccontaci brevemente gli stadi della tua lavorazione.


Di solito impiego diversi giorni per materializzare le diverse idee che corrono nella mia testa.  Quando l'idea finale diventa materiale comincio e...lavoro,lavoro e lavoro, senza essere pià capace di fermarmi. E in questo momento non ci deve essere niente intorno a me, solo io, le mie idee e i materiali che prendono forma.


Credi che le persone debbano acquistare hand made? Perchè?


Hand made significa divertimento, fantasia, imperfezione e fatto con amore. C'è la bellezza nell'imperfezione, le cose fatto a mano hanno un'anima e tu puoi sentirla. 


Dove ti vedi da qui a cinque anni?


Veramente non lo so. Sono una persona in costante cambiamento, evoluzione, crescita. Con sete di imparare e realizzare nuove cose.

1 commento:

  1. un'altra compatriota di grande talento :D
    Love the toys!!!

    RispondiElimina

Sentitevi liberi di lasciare un commento, che sia un saluto, un apprezzamento, una critica...sarò felice di leggerli!

Feel free to live a comment...an Hello;, an appreciation, a critique...;ll be happy to read them!