mercoledì

Intervista del mercoledì-Wednesday interview - CLEAR ESSENTIAL

This week interview with Sylvia Parker and her natural cosmetics
from New Jersey, USA.





Tell us a bit about yourself and your shop.


I am a trained compounding pharmacy tech and this is actually where it all started.
While working, I wondered why so many people wanted  all those chemicals when there are herbal and natural remedies available that work just as well. Don't get me wrong, I am a strong believer inmedicine where and when you need it. But I try to go as eco friendlynand as natural everywhere else. I doubt the usefulness of parabens(obviously) incosmetics and don't see a necessity of using them. There are adequate preservatives out there that just won't have a chance of interfering with your health.





HERE



Why did you choose Etsy to sell your items?

Etsy is a great platform and gives you instant exposure. Etsy also has a great community with a lot of people helping each other. That support to be is priceless.
All my products are handmade to order. I make every single order from scratch.




HERE



What are your favorite materials/techniques and why?


I love whipped Shea butter. I love it when the warm oil hardens and all of the sudden gets fluffy like whipped cream. I also really like Cocoa butter for
its gliding abilities in my massage balm. A tiny bit goes a long way.
I also like to tinker and try out new recipes and get really excited when it works out.
HERE


Tell us briefly the stages of processing of your products.

First..I feel a need to create a product.I research formulas, if I don't already have one.
Then I gather all the ingredients, weigh or measure them and "cook"them as we say in the compounding world. After that, they get packaged in bottles or jars, labeled and send off to the customer.
HERE



Do you think people should buy handmade? Why?

I believe making creams and compounds is an art.
I know what I am doing, I can and certainly will customize any formulation.
If someone has an allergy ( like some rosacea patients ) against Witch hazel,I can eave this out. In the future, I would love to be able to offer completely customized products. Specially made for you...






HERE


Where do you see yourself 5 years from now?


I see the shop supporting me. This is my passion.
I want everyone to be able to get the best tailored skin care.
Completely customized for each and everyone's needs.
----------------------------------------------------------------
I want to write a personal note about the natural cosmetics.
I am a strong advocate of natural cosmetics for a several years because I saw on myself the great difference in quality in short and in long time. The products with synthetic substances may appaer in quality but with the passage of  time harmful to the skin and deplete it!
Now my beautycase is full of mineral make-up and natural biological creams, scrubs, masks etc. and my skin in brighter, cleaner and smoother!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ITA
Raccontaci qualcosa di te e del tuo negozio.
Sono un tecnico addestrato in farmacologia e questo veramente è da dove tutto è iniziato. Durante il lavoro mi chiedevo perchè così tante persone volevano tutti quei prodotti chimici quando ci sono prodotti naturali erboristici che funzionano altrettanto bene.Non mi fraintendete sono una forte sostenitrice della medicina da usare dove e quando serve. Ma cerco di essere più eco-friendly ed naturale possibile. Dubito dell'utilità dei parabeni (ovviamente) nei cosmetici e non vedo la necessità di usarli. Ci sono conservanti adeguati la fuori che semplicemente non hanno la possibilità di rovinare la vostra salute.
Perchè hai scelto Etsy per vendere i tuoi prodotti?
Etsy è una grande piattaforma e da una visibilità istantanea. Etsy è anche una grande community con tante persone che aiutano gli altri. Questo supporto non ha prezzo. Tutti i miei prodotti sono fatti a mano su ordinazione. Faccio ogni singolo ordine da zero.
Quali sono i tuoi materiali preferiti? Perchè?
Amo il burro di Karité montato. Mi piace quando l'olio caldo si indurisce e tutto diventa soffice come panna montata. Mi piace anche il burro di cacao per le sue capacità di scorrimento nel mio balsamo per massaggio. Mi piace anche sperimentare e provare nuove ricette e sono entusiasta quando con queste ottengo delle vendite.
Raccontaci brevemente gli steps del tuo lavoro.
Prima di tutto...devo sentire il bisogno di fare un prodotto.Faccio una ricerca per la formula, se non ne ho già una. Poi raccolgo tutti gli ingredienti, li misuro o li peso, poi li "cuocio" come si usa dire nel campo della composizione farmacologica. Dopo questo vengono posti in barattoli o bottiglie, etichettati e spediti al cliente.
Pensi che le persone dovrebbero comprare handmade? Perchè?
Io credo che produrre creme e compsti sia un'arte. So cosa sto facendo, posso, e certamente lo farò, personalizzare ogni ordinazione. Se un cliente ha un'allergia (come alcuni pazienti con la rosacea) all'amamelide, posso lasciare questo ingrediente fuori. In futuro mi piacerebbe poter offrire prodotti completamente personalizzati. Fatti apposta per te...
Dove ti vedi da qui a 5 anni?
Mi piacerebbe che il mio negozio mi mantenga, è la mia passione! Mi piacerebbe che tutti possano prendersi cura della propria pelle con prodotti su misura. Prodotti completamente personalizzati per le esigenze di tutti.
---------------------------------------------------------------
Scrivo una nota personale riguardo i cosmetici naturali. 
Sono una ferma sostenitrice dei prodotti naturali da qualche anno perchè ho visto su me stessa la grande qualità in breve e lungo tempo. I prodotti con sostanze sintetiche inizialmente sembrano di qualità, ma con il passare del tempo sono dannosi per la pelle e la rovinano! Ora il mio beautycase è pieno di trucchi minerali, creme, scrubs, maschere naturali e biologici, ora la mia pelle è luminosa, pulita e liscia!
--------------------------------------------------------------

3 commenti:

Sentitevi liberi di lasciare un commento, che sia un saluto, un apprezzamento, una critica...sarò felice di leggerli!

Feel free to live a comment...an Hello;, an appreciation, a critique...;ll be happy to read them!