Skip to main content

Intervista del Mercoledì-Wednesday Interview, Hashleigh Hodges


Today interview with Hashleigh Hodges and her photograph shop ANomadInParis,
From California, United States











Tell us a bit about yourself and your shop.
 
My name is Ashleigh Hodges.  I have been married to my best friend, Kevin, for 21 years and we have 3 beautiful children.   I have lived in the San Francisco Bay Area all of my life.  Art has always been a part of my life ---- I have a mother who had a business as a potter.   I used to love watching her make elaborate pots on the wheel in her studio.  It was like magic!  My dad's "art" is working with the roses  in their large garden.  And, my uncle is also an accomplished painter and retired art professor. 
 
So, art has always been an integral part of my upbringing.  It's something that I appreciate my parents for.  I am a more rounded/cultured person for the time we spent visiting museums, having access to various forms of art supplies, and being encouraged to express myself in an artistic manner.


La Porte Noire, Paris, France HERE


Why did you choose Etsy to sell your items?


I chose Etsy because I think it's a great platform for a busy mom like myself.  But, most of all, I am encouraged when I see all of the other great artists with their Etsy stores ----- there are some amazing artists!!!!  I'm also able to collaborate a bit with my daughter, Moriah, at my etsy store.  She loves photography as well and is currently studying Art History in college.

Mattina Bella, Venice, Italy HERE


What are your favorite materials/techniques and why?


I love my cameras.....  I have a Nikon D40 that I use for digital and a Canon that I like to use for 35mm shots.   I wish I could say I have a favorite technique but, I really don't.  I just have a passion for travel (whether here in California or further International destinations).  I really enjoy taking small moments from my travels and expressing / sharing them in a photo.  Whether it's the drama of color that really spoke to me or the way a person may have looked while in a marketplace.  I like sharing a story.

La Tour Eiffell, Paris, France HERE


Tell us briefly the stages of processing of your products.


I am usually really excited when I return from a day of shooting photos --- so, I download them immediately to my computer and catalog them.


Amsterdam, Holland. HERE

Do you think people should buy handmade? Why?
 
I definitely think people should buy handmade!  I know when I am buying something handmade that I am buying a piece of that artist.  So much love and workmanship goes into that piece.   For me, when I send one of my photos off, it's a representation of me and I want it to be of superior quality.

Brazilian Girls in Black Feathers on the Sabta Cruz Beach HERE

 
Where do you see yourself 5 years from now?
 
My 19 year old daughter just told me I'll probably have more gray hairs then! Hah!  No, no, no.............  I imagine that I will be planning on living abroad for awhile.  My family and I love to do home exchanges --- we had a lovely experience exchanging with a family in Paris.  So, I think we will be making plans to do a long term exchange with a family somewhere in Europe.  Perhaps the Tuscan region of Italy?  Provence?  A beach in Spain?   It's so hard to decide!  That's why I refer to myself as  A Nomad In Paris......  We love to travel and discover new places and cultures.




ITA

Raccontaci qualcosa di te e del tuo negozio.

Mi chiamo Hashleigh Hodges. Sono stata sposata con il mio migliore amico, Kevin, per 21 anni e abbiamo tre bellissimi figli.Ho vissuto nell'area della baia di San Francisco tutta la vita. L'arte è parte integrante della mia vita. Mia madre aveva un'attività come vasaio. Mi piaceva guardarla mentre  faceva vasi elaborati sul tornio del suo laboratorio. Era come magico! L'"arte" di mio padre è lavorare con le rose nel loro grande giardino. E mio zio è un abile pittore e professore d'arte in pensione.

Così, l'arte è stata sempre parte integrante della mia educazione.E' qualcosa per cui ho apprezzato i miei genitori. Sono una persona  culturalmente più completa per il tempo che abbiamo trascorso visitando musei, per avere accesso a vari materiali artistici, per essere stata incoraggiata ad esprimermi liberamente.

Perchè hai scelto Etsy per vendere le tue fotografie?

Ho scelto Etsy perchè credo che sia la piattaforma ideale per una mamma impegnata come me! Ma, soprattutto, sono stata incoraggiata dagli altri grandi artisti e i loro negozi. Ci sono alcuni artisti stupefacenti!!!! Ho anche la possibilità di collaborare  un po' con mia figlia, Moriah, nel mio shop di Etsy. Lei ama molto la fotografia e attualmente sta studiando Storia dell'Arte al college.

Quali sono i tuoi materiali/tecniche preferiti? Perché?

Amo le mie macchine fotografiche...ho una Nikon D40 che uso per le digitali e una Canon che uso per obiettivi 35mm. Mi piacerebbe dire che ho una tecnica preferita ma veramente non ne ho. Ho soltanto la passione per i viaggi (fatti qui in California o  verso destinazioni internazionali più lontane). Mi diverto davvero a prendere dei piccoli momenti dei miei viaggi ed esprimerli/condividerli nelle mie fotografie! Che si tratti del dramma dato dal colore che mi parla o il modo in cui una persona viene guardata quando entra in un negozio. Mi piace condividere una storia.

Raccontaci brevemente gli stadi del tuo processo lavorativo.

Normalmente sono molto eccitata quando torno  da una giornata in cui ho scattato fotografie. Immediatamente le carico sul mio pc e le catalogo.

Pensi che le persone dovrebbero acquistare hand-made? Perché?

Assolutamente penso che le persone dovrebbero acquistare hand-made! So che quando sto acquistando una cosa fatta a mano sto acquistando un pezzo di un artista. In quel pezzo c'è tanto amore e lavorazione. Per me, quando vendo una delle mie foto, è una rappresentazione di me e desidero che sia di qualità superiore!

Dove ti vedi da qui a 5 anni?

Mia figlia di 19 anni dice che avrò più capelli bianchi!Hah! No, no, no...Immagino che starò progettando di vivere all'estero per un po'. Io e la mia famiglia amiamo gli scambi di casa. Abbiamo avuto una gradevole esperienza di scambia con una famiglia di Parigi. Credo che progetteremo di fare uno scambio a lungo termine con una famiglia da qualche parte in Europa. Potrebbe essere la Toscana in Italia? La Provenza? Una spiaggia in Spagna? E' difficile scegliere! E' per questo che che mi sono data il nome ANomadInParis...amiamo viaggiare e conoscere nuovi posti e culture.





 

Comments

Post a Comment

Sentitevi liberi di lasciare un commento, che sia un saluto, un apprezzamento, una critica...sarò felice di leggerli!

Feel free to live a comment...an Hello;, an appreciation, a critique...;ll be happy to read them!

Popular posts from this blog

A treasury for Children's day!

Per festeggiare la Giornata Mondiale dell'Infanzia ho realizzato una collezione dedicata alla mia favola preferita quando ero piccola!:) Ricordo che lasciavo la finestra aperta sperando che Peter Pan venisse a prendermi, ero innamorata di lui! XD  Qual'è la vostra? Dedicated to my favorite tale when I was a child!  I remember that I left the window open waiting for Peter Pan picked me up, I was in love with him!XD Wich is your favorite?:)

Color by color. White.

Bianco WHITE PERFEZIONE, INNOCENZA, LUCE PERFECTION, INNOCENC, LIGHT Source Source Source Source

"To You" collection, anteprima - "To You" collection, prewiev

Ecco a voi un'anteprima della nuova collezione in casa FlowerLand! I pezzi della " To You " collection sono dei piccoli animali da portare sempre con sé, da regalare o da regalarsi. Cosa hanno di speciale? Ogniuno ha una frase, un messaggio affettuoso legato alle caratteristiche dell'animale scelto! Sono in argilla polimerica modellati completamente a mano , dipinti con colori acrilici e protetti con una vernice lucida. Tutti gli animaletti hanno una scatolina (sempre handmade) e un biglietto su cui ho scritto  la frase, ho preferito scriverla a mano per dare un tocco personale e di "fatto a mano". Al contrario degli altri oggetti nel mio shop non sono pezzi unici ed alcuni sono personalizzabili. Qui i primi tre,ma in cantiere ce ne sono tanti altri! Curiosi di vederli? Li troverete presto nel negozio Etsy! This is a prewiev of new collection in FlowerLand! Pieces of " To You " collection are tiny animals to wear, to gift or to take with you! W